Health

Πώς θα καταφέρεις να τηρήσεις τη διατροφή σου χωρίς να αφεθείς;

By  | 

Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, όλοι λίγο πολύ προσπαθούμε να μπούμε σε ένα πρόγραμμα σωστής διατροφής και να συνηθίσουμε σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Η διατροφή όμως είναι αρκετά δύσκολη υπόθεση και αυτό το γνωρίζει και ο διαιτολόγος. Όμως κάποιες φορές είναι αναγκαία και όχι μόνο για αισθητικούς λόγους. Πόσο εύκολα όμως μπορείτε να τηρήσετε τη διατροφή χωρίς παρασπονδίες; Η διαιτολόγος λοιπόν προτείνει:

  • Κάντε το διαιτολόγο φίλο σας!

Ο διαιτολόγος σας γνωρίζει τους παράγοντες κινδύνου για την υγεία σας και τις διατροφικές ανάγκες, ώστε να μπορεί να σας βοηθήσει να καθορίσετε πόση πρέπει να είναι η απώλεια βάρους για να είστε υγιής. Μπορείτε να πηγαίνετε κάθε βδομάδα για να ζυγίζεστε και να βλέπετε τα αποτελέσματα. Έτσι θα έχετε μια πιο θετική εικόνα του εαυτού σας.

  • Ξεκινήστε ένα ημερολόγιο τροφίμων.

Μπορείτε να κάνετε μια λίστα με ό, τι τρώτε κάθε μέρα, μαζί με τις θερμίδες που έχει το κάθε τρόφιμο. Θυμηθείτε να καταγράψετε τα σνακ και τα ποτά – τα πάντα, από το πρωί μέχρι το βράδυ. Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δείτε τι τρώτε κάθε μέρα, και να εξετάσετε πώς μπορείτε να αλλάξετε τις συνήθειές σας.

  • Διαλέξτε ένα πρόγραμμα διατροφής που να ταιριάζει στον τρόπο ζωής σας.

Ακόμα κι αν είστε σε δίαιτα, μπορείτε και πρέπει να συνεχίσετε να τρώτε νόστιμα φαγητά κάθε μέρα, μαζί με ένα ή δύο σνακ. Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα πρωινό που να έχει πρωτεΐνη. Το πρωινό κάνει το μεταβολισμό σας να λειτουργεί, έτσι ώστε να μπορείτε να κάψετε θερμίδες γρηγορότερα όλη την ημέρα, και η πρωτεΐνη θα σας δώσει αντοχή και να νιώθετε πλήρης το πρωί. Στη συνέχεια, βρείτε μερικά υγιεινά σνακ και τρόφιμα της αρεσκείας σας. Για παράδειγμα, το γιαούρτι έχει μεγάλη θρεπτική αξία και είναι ένα σνακ που μας χορταίνει το απόγευμα. Τα μήλα, οι μπανάνες, το σέλινο, τα καρότα, τα ροδάκινα και άλλα φρούτα είναι όλα σπουδαίες πηγές βιταμινών, ικανά να αντικαταστήσουν ένα επιδόρπιο.

  • Σταματήστε να αγοράζετε και να φτιάχνετε ανθυγιεινά φαγητά.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να απομακρύνουμε τα μπισκότα, τα κέικ, τα ντόνατς, τα αναψυκτικά, τα τσιπς, το παγωτό, τις σοκολάτες και άλλα τρόφιμα που είναι πλούσια σε λιπαρά, πλούσια σε θερμίδες, και απλά δεν έχουν καμία θρεπτική αξία, σύμφωνα με τους διαιτολόγους. Δεν μπορείτε να τα φάτε αν δεν τα έχετε!

  • Μια επιτυχημένη διατροφή είναι θέμα ελέγχου!

Ένας λόγος που δεν πρέπει να τρώμε μπροστά στην τηλεόραση είναι ότι μας αποσπά την προσοχή και χάνουμε τον έλεγχο της ποσότητας του φαγητού που καταναλώνουμε. Καλό είναι να αφιερώσετε λίγο χρόνο για τον εαυτό σας στην κουζίνα.

  • Να έχετε μαζί σας κάποια υγιεινά σνακ στη δουλειά ή στο αυτοκίνητο για να αποφύγετε την κατανάλωση ανθυγιεινών τροφίμων.

Ο διαιτολόγος προτείνει ποπ κορν που είναι καλό για την δουλειά και μπορείτε να το καταναλώσετε εύκολα. Φροντίστε γενικά να είναι κάποιο σνακ με λίγες θερμίδες. Μπορείτε επίσης να φάτε δημητριακά ή μια μπάρα.

  • Ξεκινήστε το περπάτημα.

Αρχίστε να κάνετε βόλτες με κάποιον φίλο σας ή με τον σύντροφό σας. Ξεκινήστε με μια βόλτα 15 λεπτών με τα πόδια, και στη συνέχεια αυξήστε σταδιακά την ώρα, την απόσταση, ακόμη και το πόσο γρήγορα περπατάτε. Αυτό δεν είναι μόνο μια καλή άσκηση, αλλά είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να περάσετε ποιοτικό χρόνο με κάποιον που σας ενδιαφέρει και να ξεκουραστείτε. Σύμφωνα με τους διαιτολόγους η καλή παρέα είναι καλός σύμμαχος στη διατροφή.

  • Πανηγυρίστε ακόμα και για τις μικρές «νίκες».

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην αρχή της διατροφής σας, γιατί θα χρειαστεί πολύ ενθάρρυνση καθώς κάνετε μια δραστική αλλαγή στη διατροφή και τις συνήθειες σας όσον αφορά την άσκηση. Ξεκινήστε σημειώνοντας τη μέρα που δεν θα καταναλώσετε κάποια καραμέλα ή κάποιο γλυκό. Καλέστε έναν φίλο, πάρτε μια επιπλέον αγκαλιά από το σύζυγό σας, παίξτε με τα παιδιά σας, ή κάντε ένα χαλαρό αφρόλουτρο ως ανταμοιβή για την καλή συμπεριφορά.

Καλή αρχή λοιπόν και καλά αποτελέσματα!

*Ευχαριστούμε για τη βοήθεια της τη Διαιτολόγο-Διατροφολόγο Ιουλία Χαριστού

Ιουλία Χαριστού

Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Μεταπτυχιακή εξειδίκευσης του Εθνικού ΚαποδιστριακούΠανεπιστημίου Αθηνών στην “Κλινική Διατροφή” (Master Practitioner Programmein Clinical Nutrition) και της “Ψυχολογίας της εκπαίδευσης”

2310 234077 | ixaris@hotmail.com http://thessdiet.gr/ Ίωνος  Δραγούμη 24, Θεσσαλονίκη

 

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

Ονομάζομαι Χρύσα Χαμαμτζή και είμαι φοιτήτρια Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ. Είμαι γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιά και δηλώνω ερωτευμένη με την πόλη μου. Αυτό που με χαρακτηρίζει, είναι ότι μιλάω πολύ και “πάσχω” από τη ψυχική νόσο της τελειομανίας. Αυτό που μου δίνει ενέργεια, είναι η γυμναστική και το χαμόγελο της μαμάς μου. Η μεγάλη μου αδυναμία είναι τα σκυλιά και ο μεγαλύτερος μου φόβος η μοναξιά. Στους ανθρώπους με απωθεί η αγένεια και με ελκύει η αποφασιστικότητα. Η δημοσιογραφία για μένα είναι τρόπος ζωής, καθώς με συναρπάζει το γεγονός πως θα μεταδώσω μια πληροφορία ή ένα μήνυμα στο κοινό, και με αυτό τον τρόπο θα τους δημιουργήσω ένα οποιοδήποτε συναίσθημα. Αυτό που επιδιώκω και ονειρεύομαι ; Mια δική μου ραδιοφωνική εκπομπή.