Travelgram

Μαθήματα αξιολόγησης καταλυμάτων για.. χαλαρές διακοπές

By  | 

Πλησιάζει το καλοκαιράκι και εντείνονται οι προετοιμασίες των πολυπόθητων διακοπών μας, και των εξορμήσεων μας στις παραλίες. Μέσα σε αυτό το κλίμα, μου γεννήθηκε ένας προβληματισμός σχετικά με τις κριτικές που αφήνουμε φεύγοντας από ένα ξενοδοχείο – και φυσικά με ποιόν άλλο θα τον μοιραστώ αγαπημένες αγαθιάρες και αγαπημένοι αγαθιάρηδες;

Έκανα την έρευνα μου λοιπόν και έμαθα, για το marketing και τα socialmedia, για τη νέα τάξη πραγμάτων όπου οι καταναλωτές δημιουργούν πλέον τις δικές τους ομάδες και ανταλλάσσουν τις εμπειρίες τους και σχόλια τους, κάτι που έπειτα  μπαίνει σε επεξεργασία από τις επιχειρήσεις. Έτσι, δημιουργείται ένας δεσμός μεταξύ του πελάτη και των δαιμόνιων αυτών ανθρώπων του marketing, οι οποίοι με τον τρόπο αυτό, αντλούν τις πληροφορίες που χρειάζονται για το εκάστοτε προϊόν ή υπηρεσία που προσφέρουν.

Και κάπως έτσι για να μη πολυλογώ έχουμε φτάσει να αφιερώνουμε χρόνο στο να διαβάζουμε κριτικές και σχόλια για οτιδήποτε έχουμε πρόθεση να αγοράσουμε, αλλά και να αφήνουμε με τη σειρά μας τα δικά μας, ως προς κάτι που έχουμε αποκτήσει ήδη.

Ας πάμε τώρα στα ξενοδοχεία.

Επισκέφτηκα πολλές σελίδες και διάβασα άπειρες κριτικές, από ενοικιαζόμενα δωμάτια μέχρι πέντε αστέρων ξενοδοχεία.

  • Σε αρκετές περιπτώσεις γέλασα πολύ
    – Το ξενοδοχείο ήταν χάλια, είχε τζιτζίκια που έκαναν θόρυβο και δεν ερχόταν κανείς να τα διώξει (!!!)
  • Σε άλλες περιπτώσεις πάλι θύμωσα
    – Προτείνω να μαζέψουμε υπογραφές να το γκρεμίσουν (really?)
  • Σε άλλες πάλι απλά απόρησα
    να μην πάτε ποτέ, είναι χάλια (??)
    – το καλύτερο ξενοδοχείο
    ever, ήταν όλα σούπερ (?? again)

 Στις διακοπές μας όλοι οι άνθρωποι λειτουργούμε διαφορετικά από την καθημερινότητα μας ( ψυχολογία του τουρίστα νομίζω μας το λέγανε στη σχολή..). Αφήνουμε την ρουτίνα μας και περιμένουμε πως και πώς να αναχωρήσουμε για ένα ταξίδι που μας πήρε αρκετό χρόνο και χρήμα για να το πραγματοποιήσουμε. Αυτό που επιθυμούμε περισσότερο είναι να γίνουν όλα όπως ακριβώς τα ονειρευτήκαμε και επειδή ως επί τω πλείστων χαλαρώνουμε, δεν θέλουμε τίποτα να μας χαλάσει τη διάθεση και να μας βγάλει από αυτό το mood.

Όταν λοιπόν κάτι πηγαίνει στραβά, επιστρέφοντας αφήνουμε σχόλια όπως τα παραπάνω, τα οποία κατά την άποψη μου δεν αντικατοπτρίζουν την εμπειρία μας, αλλά το θυμό μας και την απογοήτευση μας για αυτό που δεν έγινε, όπως το είχαμε στο μυαλό μας.

Πάμε να δούμε τον μίνι οδηγό που σας έφτιαξα για το πώς να αξιολογείτε ένα κατάλυμα.

Κανόνας πρώτος και ο σημαντικότερος!

Γράφουμε μια κριτική με πρόθεση να δώσουμε συμβουλές στους επόμενους, να μοιραστούμε την εμπειρία μας και τέλος να συμβάλουμε με αυτόν τον τρόπο στη βελτίωση των υπηρεσιών που μας παρείχαν.

Δεν γράφουμε την κριτική μας εν βρασμό.

Δεν γράφουμε την κριτική μας με περίσσιο ενθουσιασμό (δεν βοηθάει ούτε αυτό)

Προσπαθούμε να είμαστε αντικειμενικοί και να σχολιάζουμε πράγματα που έχουν υπόσταση.

Για παράδειγμα, εάν δε σας αντικατέστησαν τις πετσέτες σας κάποιες μέρες, σιγουρευτείτε πως το πρόγραμμα καθαριότητας προβλέπει αλλαγή καθημερινά πριν κρίνετε το κατάλυμα βρώμικο.

Εστιάστε στο κατάλυμα, τις παροχές, το προσωπικό, την τοποθεσία και την προσβασιμότητα.

Αποφύγετε να σχολιάσετε πράγματα που δεν αφορούν την διαμονή σας αυτού κάθε αυτού, όπως τα ακριβά εστιατόρια τριγύρω ή ο αγενής υπάλληλος του σούπερ μάρκετ.

Πολύ μεγάλη σημασία έχει να δώσετε στη σχέση ποιότητας τιμής.

Πράγμα που σημαίνει πως θα πρέπει να έχετε λάβει υπόψη σας τι ακριβώς πληρώνετε για ποιες ακριβώς παροχές.

Προκειμένου να αποφύγετε οποιαδήποτε δυσάρεστη έκπληξη διαβάστε προσεκτικά τους όρους και τις προϋποθέσεις (ναι και τα ψιλά γράμματα).

Πολλές φορές μας συνεπαίρνει λίγο παραπάνω ο ενθουσιασμός που πετύχαμε καλό deal και ξεχνάμε να διαβάσουμε τι ακριβώς είναι αυτό που έχουμε αγοράσει.

Προσπαθήστε να είστε περιεκτικοί στο  λόγο σας,  χωρίς φλυαρίες. Δεν χρειάζονται μακρόσυρτα κείμενα.

Μπείτε στη θέση κάποιου που διαβάζει την κριτική και σκεφτείτε ποια είναι σημαντικά να ειπωθούν και να σχολιαστούν.

Αξιολογήστε σωστά

Από τη στιγμή που δίνετε μια αξιολόγηση μέσω κάποιας κλίμακας, διευκρινίστε στο μυαλό σας πως μεταφράζεται το 8, το 9 ή το 3 πριν το δώσετε.

Φροντίστε να είναι αληθή αυτά που έχετε πει και δεν θα εκτεθείτε.

Έχετε κατά νου πως υπάρχει περίπτωση να λάβετε κάποια απάντηση που να σας παραθέτει την πλευρά του καταλύματος σε κάποιο ζήτημα που θίξατε.

Ακόμα και εάν είχατε μια πολύ άσχημη εμπειρία, αποφύγετε χαρακτηρισμούς και άσχημες εκφράσεις. Επίσης σίγουρα κάτι θετικό θα υπάρχει που θα μπορούσατε να αναφέρετε.

Τέλος, να θυμάστε επίσης πως είναι πολύ χρήσιμα για τους επόμενους τα tips.

Όπως για παράδειγμα, προτιμήστε δωμάτιο στην τάδε πτέρυγα του ξενοδοχείου εάν θέλετε ήσυχο δωμάτιο ή προτείνετε κάποιο τύπο δωματίου ή κάποιο πιάτο στο εστιατόριο.

Αυτά από εμένα, εύχομαι να περάστε όλοι τέλεια στις διακοπές σας και να μην βρεθεί τίποτα να τις χαλάσει! Σε μια άσχημη κατάσταση κρατήστε την ψυχραιμία σας,  διατηρήστε τη χαλαρή σας διάθεση και ζητήστε ευγενικά λύσεις στο πρόβλημα σας.  Όταν επιστρέψετε χρησιμοποιήστε αυτό το εργαλείο που μας δίνεται και αφιερώστε λίγο χρόνο για να αφήσετε μια κριτική.

Have fun & happy holidays

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

Ή «Γυριστρούλα» , για τους κολλητούς Alex. Παιδί της γραμμής 52, σπούδασε στο ΑΤΕΙΘ «Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων» . Παθιάζεται και δένεται εύκολα με τόπους, ιδέες και ανθρώπους. Αν τη ρωτήσεις για τη δουλεία της θα σου πει ΕΡΩΤΑΣ, αν τη ρωτήσεις για εκείνη, δεν θα σου πει… είναι σκορπιός! Πιστεύει στον Αι Βασίλη, τους πρίγκιπες – με ή χωρίς άλογο – και στα happy ending. Της αρέσει, βασικά το παγωτό, και να επιστρέφει στη βάση της, την αιώνια Ξεσσαλονίκη! Τους μήνες που δεν δουλεύει, θα την βρεις για καφεδάκι με φίλους.