Health

Οι διατροφικές παγίδες του καλοκαιριού που σου προσθέτουν κιλά και πώς να τις αποφύγεις

By  | 

Χωρίς αμφιβολία το καλοκαίρι είναι από τις πιο όμορφες εποχές του χρόνου. Παρ’ όλα αυτά, είναι ταυτόχρονα και μία εποχή όπου υιοθετούμε πιο χαλαρούς ρυθμούς, με αποτέλεσμα να τρώμε και να πίνουμε λιγάκι ανεξέλεγκτα!

Πάμε λοιπόν να δούμε ποιες είναι οι βασικές διατροφικές παγίδες του καλοκαιριού, που καλό είναι να αποφύγουμε, εάν δε θέλουμε να δούμε τη ζυγαριά να στρέφεται εναντίον μας!

Cocktails

Ναι το ξέρω πως περιμένεις το καλοκαίρι για να πιεις δροσιστικά και απολαυστικά cocktails στην παραλία, αλλά πρέπει να σε ενημερώσω πως τα περισσότερα από αυτά (για μην πω όλα),περιέχουν πάρα πολύ μεγάλη περιεκτικότητα ζάχαρης και αλκοόλ, και το μόνο σίγουρο είναι πως θα σου προσφέρουν περιττές θερμίδες, κάτι το οποίο πιστεύω δε θα σου άρεσε ιδιαίτερα. Τι θα έλεγες λοιπόν να αντικαταστήσεις τα cocktails με ένα ποτήρι κρασί; Ένα ποτήρι κρασί αποδίδει 80-100 θερμίδες και είναι εξίσου απολαυστικό. Αν βέβαια επιμένεις σε επιλογές που περιέχουν αλκοόλ, μη ξεχνάς να πίνεις 1 με 2 ποτήρια νερό με κάθε ποτήρι αλκοόλ που καταναλώνεις.

Ταβερνούλες

Το καλοκαίρι, ειδικά για εμάς τους Έλληνες, είναι απόλυτα συνδυασμένο με ταβερνούλες στην παραλία και διάφορα παραδοσιακά εδέσματα. Ωστόσο, έχουμε την τάση να παραγγέλνουμε τεράστιες ποικιλίες μεζέδων, όπου τα περισσότερα βέβαια είναι τηγανητά και συνοδεύονται από διάφορες αλοιφές και τηγανιτές πατάτες. Όλα αυτά αποτελούν αναμφίβολα θερμιδικές βόμβες. Φυσικά και έχετε το δικαίωμα να τα γευτείτε (εντάξει κακά τα ψέματα όλοι τα έχουμε ανάγκη), αλλά καλό θα ήταν να βάζετε ένα ΜΕΤΡΟ και να κάνετε μια σωστή ΕΠΙΛΟΓΗ στο τι θα φάτε.

Παγωτά

Δεν απαγορεύονται αλλά θέλουν και αυτά ιδιαίτερη προσοχή στην κατανάλωση τους. Όταν τρώτε συνετά ένα παγωτό δεν έχετε κάποιο θέμα. Εάν όμως παίρνετε αγκαλιά το οικογενειακό παγωτό και το εξαφανίζετε στο τεταρτάκι τότε ναι έχετε. Καλό θα ήταν να προτιμάτε παγωτά χωρίς ζάχαρη ή με προσθήκη γλυκαντικών από το φυτό στέβια. Επιπλέον, ακόμα δύο απολαυστικές και λιγότερο επιβαρυντικές επιλογές είναι οι γρανίτες και το παγωμένο γιαούρτι με την προσθήκη φρούτων.

Καλοκαιρινά φρούτα

Σίγουρα δε θα περιμένατε να δείτε αυτήν την κατηγορία στις παγίδες. Και όμως, παρά το γεγονός ότι αποτελούν πηγή βιταμινών και πλούσιων συστατικών, περιέχουν και αυτά σάκχαρα. Για παράδειγμα, το καρπούζι και το πεπόνι είναι από τα φρούτα με την περισσότερη ζάχαρη. Ειδικά το καρπούζι. Έτσι λοιπόν, χρειάζεται προσοχή ακόμα και με τα φρούτα. Θα πρέπει να τα καταναλώνετε σε συγκεκριμένη ποσότητα και συγκεκριμένες ώρες της ημέρας.

Αναψυκτικά

Το καλοκαίρι προσλαμβάνουμε πολλές «υγρές» θερμίδες. Αυτό φυσικά συμβαίνει γιατί νιώθουμε πολύ έντονο το αίσθημα της δίψας, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κατανάλωση αναψυκτικών και κρύων τσαγιών. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε, ότι ένα κουτάκι αναψυκτικού περιέχει 6-7 κουταλάκια ζάχαρη με αποτέλεσμα, όχι μόνο να μη μας ξεδιψά ικανοποιητικά αλλά και να εντείνει την αφυδάτωση. Για να ξεδιψάσετε λοιπόν, προτιμήστε νερό, ή 100% φυσικούς χυμούς φρούτων.

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

Ονομάζομαι Χρύσα Χαμαμτζή και είμαι φοιτήτρια Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ. Είμαι γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιά και δηλώνω ερωτευμένη με την πόλη μου. Αυτό που με χαρακτηρίζει, είναι ότι μιλάω πολύ και “πάσχω” από τη ψυχική νόσο της τελειομανίας. Αυτό που μου δίνει ενέργεια, είναι η γυμναστική και το χαμόγελο της μαμάς μου. Η μεγάλη μου αδυναμία είναι τα σκυλιά και ο μεγαλύτερος μου φόβος η μοναξιά. Στους ανθρώπους με απωθεί η αγένεια και με ελκύει η αποφασιστικότητα. Η δημοσιογραφία για μένα είναι τρόπος ζωής, καθώς με συναρπάζει το γεγονός πως θα μεταδώσω μια πληροφορία ή ένα μήνυμα στο κοινό, και με αυτό τον τρόπο θα τους δημιουργήσω ένα οποιοδήποτε συναίσθημα. Αυτό που επιδιώκω και ονειρεύομαι ; Mια δική μου ραδιοφωνική εκπομπή.