M.A.M.S (Mums Advices Mums Secrets)

Λογοθεραπεία μέσω
της ιπποθεραπείας

By  | 

Συνάντησα τον κ. Απόστολο Μαυρομάτη, το πρώτο λογοθεραπευτή που σύνδεσε την λογοθεραπεία με την ιπποθεραπεία.

Από παλαιότερα χρόνια υπήρχαν ενδείξεις ότι η ιπποθεραπεία βοηθάει παιδιά να εξελίξουν την επικοινωνία, όμως για πρώτη φορά γίνεται η εφαρμογή της πρακτικής αυτής με αυτή τη στοχοθεσία.

Ο ίδιος από πολύ μικρός στο άθλημα και με πολλά βραβεία στον χώρο της ιππασίας κατάφερε να συνδυάσει την αγάπη του για τα παιδιά και να μετατρέψει το επάγγελμά του σε λειτούργημα. Το γράφω αυτό γιατί   εντυπωσιάστηκα  όταν μου έδειξε φωτογραφίες των παιδιών που θεραπεύει στο γραφείο του και με πατρικό καμάρι μου έλεγε τα επιτεύγματά τους και το πόσο καλά προοδεύουν στο σχολείο! Γιατί όλα τα παιδιά που τον επισκέπτονται τα θεωρεί δικά του παιδιά, έτσι όταν τελειώνει η θεραπεία συνεχίζει να ενημερώνεται από τους γονείς και να μαθαίνει την εξέλιξή τους!

-Σε ποια παιδιά απευθύνεστε;

Η έρευνα βρίσκεται σε αρχικό στάδιο και απευθύνεται σε παιδιά που δεν έχουν καθόλου ομιλία, δηλαδή σε μη λεκτικά παιδιά που έχουν μία κυρίαρχη παθολογία, αυτισμό,  σύνδρομο,  καθυστέρηση λόγου, κ.α

-Πότε ξεκίνησε η έρευνα;

Η έρευνα ξεκίνησε το 2010 και σταδιακά εξελίχθηκε μέσα από την εξέλιξη και τα αποτελέσματα των παιδιών. Δηλαδή, αποδείχθηκε ότι ο λόγος και η ομιλία είναι σύμπτωμα των λειτουργιών του σώματος και του νευρομυικού συστήματος, έτσι για να μπορέσει να μιλήσει σωστά ένα παιδάκι πρέπει να ελεγχθούν και οι κινήσεις του σώματος.  Οι γονείς παρατήρησαν ότι ταυτόχρονα με τις κινήσεις του σώματος του παιδιού βελτιωνόταν και η ομιλία, έτσι ξεκίνησε η έρευνα για να υπάρχουν και τα ανάλογα επιστημονικά ευρήματα.

-Από ποια ηλικία ξεκινάνε θεραπεία τα παιδιά;

Σε μικρές ηλικίες μπορούμε να βοηθήσουμε μόνο στις σωματικές κινήσεις και να αφήσουμε την ομιλία να εξελιχθεί μόνη της. Έχω κάνει θεραπεία σε παιδιά από 1,5 και 2 ετών το οποίο είναι το καλύτερο.

-Ποιες ενδείξεις υπάρχουν σε αυτή την ηλικία που μπορούν να ανησυχήσουν τους γονείς και να εντοπίσουν το πρόβλημα στο αρχικό στάδιο;

Όταν περπατάει στις μύτες πολύ έντονα μέχρι μια ηλικία είναι φυσιολογικό, μεγαλώνοντας η ένταση πρέπει να μειωθεί  από τα πόδια και να αφομοιωθεί από όλο το σώμα. Να παίζει έντονα με τα μάτια του, να κλείνει τα αυτιά του πολύ συχνά, να δείχνει ότι δεν αντέχει το φως, κ.α. Φυσικά πρέπει όλα αυτά να συζητηθούν με τον παιδίατρο, με τον αναπτυξιολόγο έτσι ώστε οι γονείς να ζητήσουν συμβουλές ώστε να κατανοηθεί εάν υπάρχει πρόβλημα ή αν οι ενδείξεις είναι φυσιολογικές.

-Πόσο είναι το κόστος της θεραπείας;

Σε όποιο κέντρο και αν απευθυνθείτε το κόστος είναι 30 ευρώ και η διάρκεια είναι 45 λεπτά, κάθε λεπτό μετράει στην θεραπεία διότι υπάρχουν στάδια. Η ιπποθεραπεία διαρκεί 30 λεπτά λόγω της φύσης  και κοστίζει 35 ευρώ. Υπάρχουν παιδάκια που ο οργανισμός τους είναι τόσο αδύναμος που η μισή ώρα τους φαίνεται πολύ, τότε η διάρκεια μειώνεται.

-Ο ΕΟΠΠΥ καλύπτει τα έξοδα;

Δυστυχώς από τον Ιανουάριο και μετά κανένας γονιός δεν έχει πληρωθεί και όλο το κόστος βαραίνει την οικογένεια. Μέχρι το τέλος του 2016 δίνανε τις αποδείξεις στον ΕΟΠΠΥ και σε δύο με τρεις εβδομάδες έπαιρναν τα χρήματά τους πίσω, τώρα αυτό δεν συμβαίνει. Γι’ αυτό το λόγο κάνω μία ιπποθεραπεία την εβδομάδα και δύο λογοθεραπείες  προσπαθώντας για τα καλύτερα αποτελέσματα σε όσο το δυνατόν μικρότερο διάστημα ώστε να επιβαρυνθούν οι γονείς όσο γίνεται λιγότερο.

-Ποια είναι τα ποσοστά επιτυχίας;

Ο κίνδυνος μία θεραπεία να αποτύχει είναι μικρός λόγω της ευπλαστότητας του εγκεφάλου στις μικρές ηλικίες. Η εξέλιξη οφείλεται περισσότερο στον θεραπευτή και τους γονείς. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι οι γονείς συμβάλλουν πάρα πολύ στην προσπάθεια εξέλιξης του παιδιού.

-Πόσο εύκολα μπορεί να δεχτεί μία μητέρα ότι το παιδί της ενδέχεται να έχει πρόβλημα ομιλίας; Μήπως υπάρχουν γονείς που κρύβουν το πρόβλημα και αρνούνται να το δεχτούν;

Σαφώς υπάρχουν γονείς που συμπεριφέρονται έτσι γιατί πονάνε. Εδώ πρέπει να κατανοηθεί ότι όλοι οφείλουμε να έχουμε ψυχολογική υποστήριξη, δεν γίνεται εν έτη 2017 να υπάρχουν ταμπού. Δυστυχώς υπάρχουν γονείς που θεωρούν καλύτερο να κρύψουν το πρόβλημα κάτω από το χαλί, να αφήσουν το παιδί τους αβοήθητο από το να παραδεχτούν και να ψάξουν λύσεις.  Αυτό φυσικά έχει συνέπειες στο σχολείο διότι αν δεν υπάρχει η σωστή φωνολογική αποκατάσταση στην προσχολική ηλικία δημιουργούνται μαθησιακές δυσκολίες σε μεγάλο ποσοστό. Είναι καλύτερο να πει ο γονέας ότι έκανε ότι περνούσε από το χέρι του την κατάλληλη εποχή παρά να αφήσει ένα πρόβλημα ομιλίας να διαιωνίζεται μια ζωή!

‘Δεν γίνεται

εν έτη 2017

να υπάρχουν ταμπού.’

 

-Ποιον θεωρείς βασικό παράγοντα στην μάθηση;

Ο παράγοντας χαρά έχει πολύ σοβαρή νευρολογική βάση. Όταν τα παιδιά είναι χαρούμενα διαστέλλονται οι κόρες των ματιών, ανοίγουν οι πόροι του δέρματος, η αναπνοή είναι πιο ήρεμη με αποτέλεσμα όλα τα παιδιά να αφομοιώνουν και να μαθαίνουν καλύτερα. Λέμε αστεία, γελάμε κάτι που είναι αδύνατο να μην συμβεί γιατί όλα τα παιδάκια είναι πανέξυπνα και ιδιαίτερα χαριτωμένα.


Μαυρομάτης Απόστολος

Δίπλωμα B.E.F. Ιπποθεραπείας και Θεραπευτικής Ιππασίας

Πιστοποιημένος Θεραπευτής Μεθόδου NVR Padovan

Διάβασε περισσότερα στην σελίδα:

logotherapeiapadovan.gr

Facebook

 

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη. Από μικρή δηλώνει ερωτευμένη με το ραδιόφωνο και την συγγραφή. Αποφοίτησε το Οικονομικό της Νομικής στο ΑΠΘ και για αρκετά χρόνια αφοσιώθηκε στα ταξίδια. Σήμερα είναι μητέρα δύο παιδιών. Αποφάσισε να επιστρέψει στα θρανία, και μόλις αποφοίτησε από την σχολή του Μεταπτυχιακού τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, αποδεικνύοντας πως τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα! Όποιος την γνωρίσει δύσκολα ξεχνά το χαμόγελό της.